Hjem / Terapi / Om Lavendla terapi / Kontakt Lavendla Terapi

Kontakt os

Vi hjælper dig gerne

Skriv til os, så finder vi ud af det sammen.

Ofte stillede spørgsmål og svar om terapi

Kan jeg bruge en henvisning fra lægen hos jer?

Nej. En henvisning fra lægen kan kun anvendes hos en psykolog med ydernr. Disse psykologer kan have lang ventetid. Hos Lavendla er der ingen ventetid, så har du brug for hurtig hjælp, er der flere af vores psykologer der tilbyder særlige aftaler, hvis du har en henvisning.

Kan jeg få et fysisk møde med en terapeut/psykolog tæt på mig?

Vi har psykologer og terapeuter i hele landet. Det er ikke sikkert, at vi har en repræsentant i lige præcis din by. Men så kan vi tilbyde terapi online. Mange af vores klienter finder online-terapi enkelt og lige så nærværende og virksomt som samtaler ved fysiske møder.

Jeg har booket et onlinemøde. Hvordan fungerer det?

Vi ved, at det kan være svært at oprette forbindelse til et videomøde. Derfor har vi bygget vores videotjeneste, så den er så nem og enkel som muligt for dig. Følg nedenstående trin.

Godt at vide:
1. Da du bestilte og betalte din tid hos Lavendla, modtog du et link på e-mail med mere information om din booking. Via det link bliver du ført til en side, når mødelinket er tilgængeligt. Klik på den for at oprette forbindelse. Tillad systemet at bruge dit kamera og mikrofon. Klar!
2. Du behøver ikke at downloade nogen software eller få en konto. Du klikker bare på linket til mødet.
3. Vores videoservice har den højeste sikkerhed og er krypteret efter AES-256 krypteringsstandarden, for at imødekomme de høje krav til sikkerhed i sundhedsvæsenet.
4. Når mødet nærmer sig sin afslutning, planlægger du og din behandler tidspunktet for det næste møde. Hvis du ønsker det, kan du booke dette direkte via behandlerens profilside.

Jeg har ikke fået linket til mit onlinemøde. Hvad skal jeg gøre?

Du modtager linket på din mail. Linket er tilgængeligt, når du har legitimeret dig. Skulle du have problemer med legitimeringen, kan du altid kontakte vores support eller den terapeut, du har kontakt til. Du vil så kunne få linket tilsendt direkte. Du skal dog fortsat legitimere dig.

Jeg er inde i onlinemødet, men kan ikke få lyd og/eller billede til at fungere. Hvad kan jeg gøre?

Når du klikker på videomødelinket, bliver du spurgt, om du accepterer at dele din lyd (mikrofon) og video (kamera). Du skal godkende dette, ellers fungerer din mikrofon og kamera ikke. Hvis du har klikket nej på dette, så afslut mødet og klik på mødelinket igen, så godkender du lyden og video.

Er det muligt at booke tid om aftenen, på en helligdag eller i en weekend?

Ja! Mange af vores terapeuter tilbyder “skæve” tidspunkter. Vi ved, at det ofte er tidlig morgen, aften eller i weekenden, du har tid og ro til at tale med nogen. Her kan det også være hensigtsmæssigt at tænke onlinemøder ind som en mulighed.

Hvilken terapeut skal jeg vælge?

Vores terapeuter og psykologer har alle anerkendte uddannelser. De har bred erfaring og arbejder ud fra forskellige metoder. På hver enkelt profil kan du læse om, hvilke særlige kompetencer og erfaringer de enkelte har.

Du kan HER læse mere om vores terapeuter og psykologer, samt om hvilke metoder de arbejder ud fra. 

Kan jeg få tilskud fra Sygeforsikringen Danmark til terapi?

Ja, ​​hvis du har valgt en psykolog, så dækker Sygeforsikringen Danmark dele af udgifterne til psykologhjælp. Hvor meget de dækker afhænger af, hvilken gruppe du er i. Det en betingelse for at få tilskud, at oplysningerne indberettes elektronisk fra psykologen til “danmark” efter fastlagt specifikation. Se de forskellige takster her: https://www.sygeforsikring.dk/tilskud/psykologhjaelp

Kan jeg aflyse en tid til terapi?

Ja. Aflyser du din tid inden 24 timer før din samtale, kan du få refunderet det fulde beløb. Ellers snak med din terapeut om at få en anden tid.


Book et møde med os

Adresse:
Vesterbrogade 149
1620 København

CVR-nr.:
42625302

Mail:
[email protected]


Mød vores terapeuter