Hjem » Om Lavendla » Lavendla Academy

Lavendla Academy

På Lavendla Academy-uddannelsen får du en dybere viden om begravelsesbranchen og det at være bedemand/begravelsesrådgiver. Du lærer også, hvordan man projektstyrer en begravelse og vigtigst af alt: Hvordan man hjælper folk i sorg. Lad os vokse sammen- det bliver endnu mere givende på den måde.

Bliv fremtidens bedemand

Uddannelsen er stort set digital og er udviklet i samarbejde med nogle af branchens mest erfarne rådgivere. Du, der deltager i træningen, gør det sammen med et dusin andre og i en gruppe, der er præget af den fælles interesse i at arbejde med noget meningsfuldt.

Vær værdsat for det, du giver

Som medarbejder hos Lavendla bliver du en del af et stærkt og tæt hold. Forandring er hos os hver dag, og vores styrke ligger i, at vi konstant stræber efter at blive endnu bedre. Dine ideer betyder meget for os, og vi lægger stor vægt på dit personlige engagement.

I vores uddannelsesportal annoncerer vi kommende kurser. Du kan også læse mere om os og vores uddannelser herunder, samt om at gøre karriere som begravelsesrådgiver.

Fleksibilitet

Hos Lavendla får du fleksible arbejdsdage. Du arbejder både digitalt og lokalt. På samme tid som du møder mennesker i din by, er du en del af et nationalt netværk af drevne og lydhøre rådgivere. Mange gange kan du selv påvirke arbejdstiden.

Fællesskab

Ingen Lavendla uden dig og de andre rådgivere. Det er sammenholdet, der skaber virksomheden. Vi er stolte af vores forskellige oplevelser – at du er dig – og hvor meget vi lærer af hinanden. Følsomhed, mod og drev, det er det, vi giver sammen.

Fordybning

Når du er klar til at tage det næste skridt, er vi her med avancerede kurser. Gennem indgående viden vil du kunne påtage dig flere og større opgaver via Lavendlas fleksible platform. Det giver dig mulighed for at optimere rentabiliteten endnu mere.

Vores uddannelse er et stort skridt i retning af at gøre begrebet begravelsesrådgivere tilgængelig og udvikle sig. Kurset som sådan er ikke direkte knyttet til Lavendla som en virksomhed, men du drager fordel af det uanset hvilken arbejdsgiver du ansøger om, eller hvis du vil starte din egen. Uddannelsen foregår digitalt, kvalitet sikres gennem eksamen. Hvis du har brug for hjælp, er der altid en lærer at tale med.

Marie Sandström, Uddannelsesleder hos Lavendla Academy

Ofte stillede spørgsmål om uddannelsen

<strong>Hvordan er din uddannelse struktureret?</strong>

Vores uddannelse er opdelt i to forskellige dele:<br>1. Bacheloruddannelse<br>2. Praktisk specialisering<br><br><strong>Grundlæggende uddannelse<br></strong>Først læser du vores bacheloruddannelse i tre uger via vores digitale uddannelsesplatform. Undervisningen suppleres af online møder, når du som deltager har mulighed for at stille spørgsmål og diskutere forskellige emner. Uddannelsen er helt digital, dvs. ingen fysiske møder.<br><br><strong>Praktisk specialisering<br></strong>Hvis du vil samarbejde med os hos Lavendla, ser du nærmere på den praktiske dybdegående undersøgelse. Det begynder med en fem-dages introduktionstræning, hvor du lærer, hvordan vores systemer fungerer, og hvordan vi arbejder hos Lavendla. Du får også mulighed for at deltage i kundebesøg og deltage i begravelsestjenester. Derefter starter du din egen sag ved hjælp af en mentor, der støtter dig for at få dig til at føle dig sikker i din professionelle rolle.

<strong>Hvad er det maksimale antal kursusdeltagere på uddannelsen?</strong>

Vi optager maksimalt 10 deltagere pr. kursus.

<strong>Hvor meget tid skal jeg afsætte til at gennemføre kurset?</strong>

Cirka 1 – 1½ time om dagen og tid til vores online møder, som er ved syv lejligheder og tager cirka 2 timer ad gangen.

<strong>Kan du få et job som bedemand efter kurset?</strong>

Hvis du vil samarbejde med os på Lavendla, ansøger du efter bacheloruddannelsen til trin 2 og 3, praktisk specialisering og supplerende kursusregistrering.

<strong>Hvor mange deltagere tager du i træningen Praktisk specialisering?</strong>

Maksimalt 10 deltagere.

<strong>Hvad koster træningen?</strong>

Grunduddannelse til begravelsesrådgivere DKK 9.950 ekskl. moms.<br>Praktisk specialisering DKK 9.950 ekskl. Moms.

<strong>Hvordan foregår rekrutteringen?</strong>

Du sender din ansøgning med et personligt brev og dit CV via linket på vores hjemmeside. Vi indkalder de mennesker, vi ser som interessante kandidater, til samtale, og efter interviewet får du besked inden for to uger, hvis du er blevet accepteret.

<strong>Er du ansat hos dem, eller er du din egen?</strong>

Hos Lavendla arbejder du som uafhængig rådgiver, hvilket betyder, at du fakturerer os for de begravelsessager, du har taget hånd om. Du kan enten fakturere via din egen virksomhed eller via tjenester, som hjælper privatpersoner med at fakturere.

<strong>Hvordan får du dine begravelseskunder?</strong>

Lavendla tager sig af al markedsføring, og du får dine kunder igennem os.<br>De fleste kunder kontakter os via vores hjemmeside eller via vores kundecenter, som derefter distribuerer alle begravelsessager til vores rådgivere. Kunder kan også gå til vores hjemmeside og bestille en aftale direkte med en rådgiver, forudsat at du har indstillet valgbare tidspunkter. Som rådgiver har du også adgang til vores system, hvor du selv kan hente begravelsessager.

<strong>Kan du arbejde på fuld tid med dem?</strong>

Det er et deltidsjob, og vi ønsker, at vores rådgivere skal have noget ekstra arbejde eller indtægtskilde som et supplement til det rådgivende erhverv.

<strong>Hvor hurtigt efter den praktiske dybdegående undersøgelse med vejlederen kommer jeg i gang og kan tjene penge?</strong>

Det er meget individuelt. Når du er startet med ærinder og står på dine egne ben, tager det normalt ca. 2 måneder.

<strong>Har du brug for en særlig baggrund for at blive begravelsesrådgiver?</strong>

Nej, det har du ikke brug for. Vores rådgivere har meget blandede baggrunde og kommer fra mange forskellige brancher.

<strong>Hvilken viden og personlige egenskaber ser du på, når du rekrutterer nye rådgivere?</strong>

At du har en ægte interesse for mennesker.<br><br>Det er vigtigt at føle sig trygge og komfortable med at hjælpe mennesker, der er i chok og svær sorg. Du skal være følsom for at kunne møde forskellige mennesker lige hvor de er i deres sorg. Du skal have evnen til at nå ud til at guide slægtninge gennem alle de beslutninger, de har brug for for at kunne gennemføre en begravelse. Gode ​​computerfærdigheder, da arbejdet involverer en masse administration og også møder digitalt.

<strong>Kan jeg betale kurset med rate?</strong>

Ja, det er muligt at opdele kursusgebyret i flere rater.

<strong>Hvilken afbestillingspolitik har du, hvor sent kan jeg droppe ud og få mine penge tilbage?</strong>

Op til to uger mister registreringsgebyret 1500 kr. Hvis du aflyser din plads senere end to uger før, mister du halvdelen af ​​gebyret.

Samfundet er en stor del af opskriften. Jo mere erfarne hjælper dem, der startede i løbet af året, andre gange deler du en oplevelse, der understøtter nogen i en løbende, lidt vanskeligere opgave. Der er altid nogen at henvende sig til, hvis du vil diskutere.

Nina Klose, seniorrådgiver