Fleksibilitet
Hos Lavendla får du fleksible arbejdsdage. Du arbejder både digitalt og lokalt. På samme tid, som du møder mennesker i din by, er du en del af et nationalt netværk af engagerede og imødekommende rådgivere.
På Lavendla Academy får du viden om begravelsesprocesser og det at være bedemand/begravelsesrådgiver. Du lærer også, hvordan man projektstyrer en begravelse og vigtigst af alt: Hvordan man hjælper folk i sorg.
Ansøg om at blive begravelsesrådgiver hos Lavendla. Indgår vi et samarbejde, kommer du på kursus i begravelse og bisættelse. Læs mere her og send en ansøgning.
Kurset er dialogbaseret og foregår fysisk rundt omkring i Danmark. I forløbet arbejdes med cases, ligesom praksis integreres både med eksempler og ved studiebesøg.
Som medarbejder hos Lavendla bliver du en del af et stærkt hold. Vores styrke ligger i, at vi konstant stræber efter at blive endnu bedre. Dine ideer betyder meget for os, og vi lægger stor vægt på dit personlige engagement.
Hos Lavendla får du fleksible arbejdsdage. Du arbejder både digitalt og lokalt. På samme tid, som du møder mennesker i din by, er du en del af et nationalt netværk af engagerede og imødekommende rådgivere.
Ingen Lavendla uden dig og de andre rådgivere. Det er sammenholdet, der skaber virksomheden.
Engagement er det, der kendetegner arbejdsfællesskabet i Lavendla.
Når du er klar til at tage det næste skridt, er vi her med flere kurser til dig. Gennem indgående viden vil du kunne påtage dig flere og større opgaver. Det giver dig mulighed for at optimere mængden og variationen i dine opgaver.
Vores uddannelse er et stort skridt i retning af at professionalisere begrebet begravelsesrådgivere. Uddannelsen foregår både digitalt såvel som fysisk, og kvalitetssikres gennem en tæt dialog og løbende sparring. Hvis du har brug for hjælp, er der altid en at tale med.
Signe Klitgaard, Uddannelsesleder hos Lavendla Academy
En teoretisk del, hvor du får en grundlæggende viden om begravelsesrådgivningens mange aspekter og processer. Vi gennemgår lovgivningen, begravelsesudgifter, begravelsesceremonien, begravelsesadministration m.m.
En fordybelsesdel om mødet med de pårørende. Her kommer vi omkring samtaleteknik og mødeledelse samt en grundlæggende viden om sorg og sorgprocesser.
Afslutningsvis vil der være oplæg om administrative processer og formelle procedurer. Herunder økonomi, GDPR, tavshedspligt og fortrolighed.
Derudover bliver man introduceret til vores systemer, registrering, produkter m.v. som en del af den praktiske læring.
Uddannelsen løber over 3 hele dage. Der vil være en individuel, casearbejde og ekskursion. I forlængelse af kurset skal der udarbejdes en case.
Som udgangspunkt stiler uddannelsen mod et samarbejde med Lavendla. Konceptet hos Lavendla er at alle rådgivere er selvstændige med egen virksomhed.
Max 8 deltagere.
Grunduddannelsen for bedemænd med praktisk specialisering, introduktion og vejledning koster 5.995,- eksklusiv moms.
Hos Lavendla arbejder du som selvstændig. Det betyder, at du fakturerer os for de begravelsessager, du har varetaget.
Lavendla håndterer al markedsføring. Du får derfor dine kunder igennem os. De fleste kunder kontakter os via vores hjemmeside eller via vores kundecenter, som så fordeler alle kundesagerne til rådgiverne. Kunder kan også gå ind på vores hjemmeside og bestille tid direkte hos en rådgiver (bedemand), forudsat at man har opsat din aktuelle tilgængelighed. Som begravelsesrådgiver (bedemand) har du også adgang til vores system, hvor du selv kan hente kundesager.
Da arbejdsmængden afhænger af antal af sager og sagernes størrelse, kan vi i Lavendla ikke garantere fuldtid. Vi opfordre derfor til at vores begravelsesrådgivere (bedemænd) har arbejde eller indtægt ved siden af, som et supplement.
Det er meget individuelt.
Som regel kræver det en indkøringsfase svarende til 2 – 3 sager, hvor du lærer at stå på egne ben som begravelsesrådgiver (bedemand).
Du sender din ansøgning og CV via linket på vores hjemmeside. Vi indkalder de mest egnede til en personlig samtale.
Nej, det behøver man ikke. Vores begravelsesrådgivere kommer fra meget forskellige baggrunde og har arbejdet i mange forskellige brancher.
At du har en reel interesse for mennesker. Det er vigtigt at føle sig tryg og tilpas med at hjælpe mennesker, der er i chok og alvorlig sorg.
Du skal være empatisk for at kunne møde forskellige mennesker i deres sorg.
Du skal have gode projektlederkompetencer.
Derudover skal du have gode it-færdigheder, da arbejdet involverer meget administration.
Ja, der er mulighed for at dele kursusafgiften op i to rater.
Nej.
Op til 1 måned før start, med tab af registreringsgebyret på 1036,-
Afmelder du din plads senere end 1 måned før kursusstart, mister du halvdelen af gebyret.
Ansøg om optagelse til næste kursusstart.