78 70 63 63 Døgnåbent
Hjem / Om Lavendla / Anvendelsesvilkår

Anvendelsesvilkår

Din brug af Lavendla ApS’, Cvr-nr.: 42 62 53 02, (“Lavendla”, “vi”, “os” eller “vores”) Platform (defineret nedenfor) er underlagt din accept af disse vilkår og betingelser. Læs vilkårene omhyggeligt, før du bruger tjenesterne. 

AFTALEN

  • Disse generelle vilkår og betingelser (“Generelle vilkår og betingelser”) regulerer privatpersoners (“Kunden”) brug af vores matchningstjeneste på platformen www.lavendla.dk (“Platformen”). Lavendlas matchningsservice hjælper kunder med at (a) finde oplysninger om Behandlere mv. (”Behandlere”) og (b) booke en tid med/behandling hos en Behandler. De psykologaftaler og behandlinger, der bookes via Platformen, leveres af en sundhedsudbyder, der er forbundet med Lavendlas mæglingstjeneste.  
  • Platformen bør ikke bruges i situationer, der kræver akut mental sundhedspleje, eller som kræver direkte og akutte medicinske foranstaltninger. I sådanne situationer skal den pågældende altid kontakte 112 eller nærmeste akutafdeling inden for det almindelige sundhedssystem.
  • Ud over vilkårene og betingelserne for booking, annullering og i et vist omfang betaling regulerer disse generelle vilkår og betingelser ikke køb og udførelse af behandling. Alle aftaler herom indgås direkte mellem Kunden og Behandleren; Lavendla er ikke part i denne aftale. Det betyder, at ud over disse generelle vilkår og betingelser gælder de vilkår og betingelser, som Behandleren har angivet for din bookede behandling, også. Vi opfordrer dig til at læse sådanne vilkår og betingelser igennem, før du booker en behandling. 

PLATFORMEN

  • Oplysninger om Behandlere
  • Gennem Platformen kan kunden til enhver tid få adgang til oplysninger om de Behandlere, der formidles gennem Lavendla. Sådanne oplysninger er beregnet til at give kunden et godt grundlag for at vælge, hvilken Behandler der er kvalificeret og relevant for Kunden. Alle Behandlere arbejder for en af Lavendlas godkendte samarbejdspartnere.
  • Lavendla forbeholder sig retten til at ændre udvalget af Behandlere til enhver tid. 
  • Kundens brug af Platformen er gratis. Behandlernes priser for behandling er tilgængelige på Platformen eller fremgår af særskilt tilbud. Priserne kan variere afhængigt af den bestilte Behandler. Priserne på Platformen kan ændres, hvorfor det er altid, er den pris, der fremgår af din ordrebekræftelse fra Behandleren, som gælder. 
  • Lavendla tager forbehold for ændrede priser fra Behandlerne, valutaændringer og evt. tekniske fejl i Platformen, browsere eller server.
  • På Platformen finder kunden flere oplysninger om tilgængelighed, begrænsninger og andre vigtige oplysninger om reservationen og Behandleren. 
  • Bookingbetingelser m.v. vedrørende Behandling
  • For at kunne bruge reservations- og betalingstjenesterne på Platformen, skal kunden være mindst 18 år gammel eller have samtykke fra en forælder eller værge. Bookinger skal foretages i eget navn. Lavendla forbeholder sig ret til at afvise en kundes reservation i individuelle tilfælde. Lavendla forbeholder sig ret til at afvise en ordre. Falske bestillinger samt andre typer af bedrageriforsøg vil blive politianmeldt. 
  • Booking af en bestemt Behandler udføres via Platformen. Ved booking vil Kunden blive informeret om de tilgængelige datoer for behandling af Behandleren. For at gennemføre reservationen skal Kunden forudbetale for behandlingen på den nærmere angivne måde. På Platformen er det muligt at betale via Stripes betalingstjeneste. Reservationsbekræftelsen sendes via e-mail efter gennemført reservation.       
  • I forbindelse med bookingen vælger Kunden, om Behandlingen skal foregå fysisk, via hjemmebesøg, via videoopkald eller telefonopkald. 
  • I tilfælde af at Behandleren er forhindret i at deltage, f.eks. på grund af sygdom, og derfor ikke kan udføre din bookede behandling på det aftalte tidspunkt, vil Behandleren straks kontakte dig for at omlægge tidspunktet eller tilbyde dig en anden Behandler. 
  • For at kunne udføre matchningstjenesterne, såsom at hjælpe kunden med at booke behandling hos en Behandler og formidle og administrere en sådan booking, skal Lavendla indsamle nogle oplysninger om kunden. Denne indsamling sker i forbindelse med Kundens booking. Vi opfordrer kunden til at læse vores fortrolighedspolitik, som beskriver, hvordan personoplysninger behandles af Lavendla, når du bruger vores matchningstjenester.

Aflysing

  • Aflysninger kan foretages til og med 24 timer timer før starttidspunktet for den planlagte behandling. Instruktioner om, hvordan Kunden annullerer sin behandling, fremgår af ordrebekræftelsen. I tilfælde af forsinkelse eller udeblivelse vil Behandleren opkræve kunden de fulde omkostninger ved behandlingen, selvom kunden ikke møder op til aftalen.
  • Kundens ansvar   

Booking af behandling via video eller telefonopkald

  • For at behandlingen kan udføres via video- eller telefonopkald, er du selv ansvarlig for at have det nødvendige udstyr (såsom en telefon eller computer) samt forbindelse (såsom internet, mobildækning og telefonnetværk) for at kunne modtage telefonopkald eller forbinde dig til videomødet. Eventuelle omkostninger, du måtte pådrage dig i forbindelse hermed afholdes af dig.
  • For at gennemføre videomøder antages det også, at din telefon/computer har software og webbrowser, der er kompatibel med den videoopkaldstjeneste, vi bruger. Det forventes endvidere, at du indtaster din e-mailadresse for at oprette forbindelse til videomødet. Oplysninger om, hvilken video- og opkaldstjeneste der bruges, gives altid, inden du gennemfører din reservation. I god tid før den planlagte behandling modtager du et link sendt til den e-mailadresse, du har angivet, som du bruger til at oprette forbindelse til videomødet.
  • Kunden er ansvarlig for nøjagtigheden af de oplysninger, der gives i forbindelse med booking og betaling på Platformen. Lavendla og pårørende er ikke ansvarlige for eventuelle skader, der opstår som følge af, at kunden giver forkerte oplysninger. 

Platformen

  • Medmindre andet er angivet i disse generelle vilkår og betingelser, forpligter Kunden sig til:  

a) ikke at bruge Platformen til kommercielle formål; 

b) ikke at bruge Platformen i situationer, der kræver akut mental sundhedspleje, eller som kræver direkte og akutte medicinske foranstaltninger. I sådanne situationer skal kunden altid kontakte 112 eller nærmeste akutafdeling inden for det generelle sundhedssystem;

c) ikke at bruge Platformen på en ulovlig måde, til et ulovligt formål eller på en måde, der ikke er i overensstemmelse med disse vilkår og betingelser;

d) ikke at bruge Platformen eller matchningstjenesten på en måde, der krænker Lavendlas intellektuelle ejendomsrettigheder eller en tredjeparts rettigheder.

Behandlerens ansvar

Behandlerens ansvar for levering af behandling er hovedsageligt fastsat i gældende love og regler, men også i den aftale, der er indgået mellem Kunden og Behandleren vedrørende behandling. Kunden skal kontakte sundhedsudbyderen i tilfælde af en klage over de udførte behandlinger.

Eventuelle klager og kommentarer vedrørende udførelsen af behandlingen skal i første omgang forelægges for og håndteres af den pågældende Behandler. Lavendla er dog interesseret i kundens oplevelse af behandlingen for at kontrollere og forbedre matchet mellem kunden og plejeren, og modtager således gerne kopi af klager.

Lavendlas ansvar

Lavendla er ansvarlig for at kontrollere og godkende de Behandlere, der formidles på Platformen. 

Lavendla er ikke juridisk part i aftalen vedrørende køb af behandling eller andre aftaler indgået mellem Kunden og Behandleren vedrørende udførelsen af behandlingen. Lavendla er således ikke ansvarlig for skader, tab (hverken direkte eller indirekte), yderligere omkostninger eller andre ulemper, der kan opstå som følge af implementeringen af eller som har forbindelse til den behandling, som Platformen muliggør booking af. 

Lavendla bestræber sig på at holde Platformen tilgængelig fireogtyve (24) timer i døgnet, syv (7) dage om ugen. Lavendla garanterer dog ikke og er ikke ansvarlig for, at Platformen er fri for fejl, forsinkelser eller afbrydelser. Lavendla forbeholder sig ret til midlertidigt at suspendere Platformen til enhver tid til serviceformål, såsom vedligeholdelse og opgraderinger. Lavendla er ikke ansvarlig for opdatering af Platformens adgangsrettigheder. Lavendla arbejder aktivt på at sikre, at de oplysninger, der offentliggøres på Platformen, er korrekte, men forbeholder sig ret til at lave typografiske fejl, ligesom Lavendla ikke indestår for de oplysninger Behandlerne afgiver. 

Lavendla er fritaget for ansvar eller andet ansvar over for kunden, hvis Lavendla forhindres i at opfylde sine forpligtelser på grund af omstændigheder uden for Lavendlas kontrol eller evne, som Lavendla ikke med rimelighed kunne forventes at forudse, og hvis konsekvenser Lavendla ikke med rimelighed kunne have undgået eller overvundet, eller hvis Lavendla forhindres i at opfylde sine forpligtelser på grund af omstændigheder, der kan tilskrives en tredjepart eller på grund af naturkatastrofer,  Lynnedslag, strømafbrydelser, arbejdskonflikter, krig eller anden uro, brand, ny eller ændret lovgivning eller statslige bestemmelser, fejl i eksterne telekommunikationsforbindelser eller lignende omstændigheder.

BETALINGSTJENESTE VIA PLATFORMEN 

  • Betaling for behandling til Behandleren kan udføres med Stripe,  som leverer forskellige betalingsløsninger på Platformen. Kunden kan vælge at betale med kort eller Swish.     For at kunne benytte  Stripes  betalingsløsninger skal Kunden acceptere Stripes vilkår og betingelser, som præsenteres i forbindelse med betaling.
  • Hvis Kunden vælger at betale med kort, reserveres prisen for behandlingen på det betalingskort, som Kunden har angivet på betalingstidspunktet. Beløbet debiteres dog (trækkes fra den konto, som betalingskortet er knyttet til) først fireogtyve (24) timer før den planlagte behandling finder sted. 
  • Når betalingen er foretaget, sendes en betalingsbekræftelse automatisk via e-mail til den e-mailadresse, som Kunden har angivet i reservationen. På Kundens anmodning vil der også blive sendt en digital kvittering.      

FORTRYDELSESRET

  • Du har ret til at annullere din bestilling inden for 14 dage fra den dag du modtog ordrebekræftelsen. For at udøve din fortrydelsesret, skal du skriftligt meddele Behandleren, at du ønsker at udøve din fortrydelsesret. 
  • Kunden er indforstået med, såfremt den bestilte ydelse nødvendiggør dette, at Behandleren påbegynder behandlingen og bestillingen indenfor tidsrammen af den fortrydelsesfrist som gælder efter Forbrugeraftaleloven. Kunden accepterer således, at der i disse tilfælde ikke er fortrydelsesret. 
  • Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer Behandleren enhver betaling vi har modtaget fra dig. 

GARANTI FOR KUNDETILFREDSHED

  • Lavendla tilbyder en kundetilfredshedsgaranti. 
  • Lavendlas kundetilfredshedsgaranti betyder, at Kunden gratis kan anmode om at se en ny Behandler, hvis Kunden mod forventning ikke er tilfreds med den Behandler, som Kunden har mødt gennem Platformen. 
  • Denne kundetilfredshedsgaranti forudsætter, at behandlingen eller opkaldet er booket via Platformen, og at Kunden inden for otteogfyrre (48) timer efter behandlingens udførelse skriftligt meddeler Lavendla, at Kunden ønsker at bruge sin kundetilfredshedsgaranti. En sådan meddelelse sendes til [email protected]. Kundetilfredshedsgarantien gælder kun for den første samtale med den af Kunden valgte Behandler. 

OPHØR AF PLATFORMEN 

  • Nærværende betingelser gælder, indtil en af parterne opsiger aftalen. Lavendla og Kunden har separat ret til at opsige aftalen til enhver tid. En opsigelse påvirker ikke Kundens aftale med Behandleren for behandlinger, der allerede er booket eller gennemført.
  • Kunder, der ønsker at ophøre med at bruge Lavendlas Platform, kan kontakte Lavendlas kundeservice.
  • Hvis Lavendla skønner, at Kunden misbruger brugen af Platformen, har Lavendla ret til straks at suspendere Kunden fra Platformen. Kunden skal underrettes skriftligt om, at en sådan handling er truffet og årsagen hertil.  

ØVRIGE VILKÅR

Ændring af vilkår og betingelser

  • Lavendla forbeholder sig ret til at ændre disse vilkår og betingelser. De ændrede vilkår og betingelser gælder for alle nye bookinger af behandlinger foretaget fra det tidspunkt, hvor de nye vilkår og betingelser offentliggøres på Platformen. 

Immaterielle rettigheder

  • Alle intellektuelle ejendomsrettigheder i eller forbundet med Platformen og matchningstjenesten, herunder ejerskab af indlejret teknologi, logoer, billeder og tekster, tilhører Lavendla eller vores leverandører, licensgivere eller tredjeparter. Kunden er ikke berettiget til at kopiere, reproducere, stille sådant materiale til rådighed eller på anden måde bortskaffe det.  

Reklamationer

  • Klager vedrørende Platformen kan indgives til vores kundeservice eller via nedenstående kontaktoplysninger.

KLAGEMULIGHEDER

  • En klager over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. 

KONTAKT OS

Lavendla ApS
CVR-nr.: 42 62 53 02

Adelgade 15
1304 København K

Telefon: 78 70 63 63
E-mail: [email protected]
Web: www.lavendla.dk 

Opdateret 27. november 2023.